Nahoru

Diverzita, rovnost & inkluze

Diverzitu, rovnost a inkluzi nebereme jako prázdné korporátní hodnoty, ke kterým by bylo potřeba se přihlásit. Už dávno totiž víme, že právě podpora různorodosti je to, co nám pomáhá k dlouhodobému úspěchu.

 

Díky těmto hodnotám lépe rozumíme tomu, co naši klienti potřebují. Můžeme přinášet inovace, které dávají smysl. Díky nim rosteme. Obohacuje naše týmy o jedinečné zkušenosti, perspektivy a způsoby myšlení.

Dáváme si záležet na rovném odměňování, péči o duševní zdraví nebo podpoře rodičů, LGBTQ+ komunity a lidí se zdravotním omezením. Chceme, aby se u nás každý mohl rozvíjet bez ohledu na identitu, původ či víru.

Protože zároveň s tím se rozvíjíme i my. A celá společnost.

Posuňte své já správným směrem


Diverzita v číslech

LIDÉ U NÁS SAMOZŘEJMĚ NEJSOU JEN ČÍSLA. PEČLIVÁ STATISTIKA NÁM ALE POMÁHÁ ODHALIT NEROVNOSTI A ZÁROVEŇ ZJISTIT, JESTLI JSME SE ZLEPŠILI. PRAVIDELNĚ SLEDUJEME, JAK SI VEDEME NEJEN V RÁMCI BANKY, ALE I VE SROVNÁNÍ S NĚKTERÝMI ČLENY ČESKÉ BANKOVNÍ ASOCIACE.

 

Genderová rozmanitost

 

  • 61 % našich zaměstnanců tvoří ženy
  • 40 % manažerských pozic zastávají ženy
  • 25 % žen v představenstvu

 

Ikona Víte že

Víte, že…?

Rozdíl v odměňování mezi muži a ženami na stejných pozicích je u nás 1,57 %?

Tento rozdíl, takzvaný Gender Pay Gap, průběžně sledujeme a upravujeme náš systém odměňování, aby byl co nejférovější. Díky tomu ho dlouhodobě držíme pod 2 %.

Jsme mezinárodní tým.

Naši kolegové pocházejí nejen z Česka a Slovenska, ale celkem z 27 různých zemí.

Na věku nám nezáleží

V našich týmech se navzájem inspirují hned 4 generace. Průměrný věk 44 let nám přináší ten správný poměr zkušeností, chuti inovovat i svěžích pohledů na svět.


Baby Boomers – 8,9 %
(1946-1967)

Gen X – 52,5 % (1968-1982)

Gen Y – 32,8 % (1983-1997)

Gen Z – 5,7 % (1998-2010)
 

Učíme se od druhých 

Věříme, že sdílení informací a vědomostí je jediná cesta k růstu. Mladým talentům i všem, kdo se chtějí rozvíjet, se nevěnujeme jen proto, abychom získali šikovné zaměstnance. Chceme nabídnout naše know-how každému a posouvat tak odbornou úroveň celé společnosti.

Ve spolupráci s partnerskými univerzitami nabízíme:

✅ Odborné přednášky a cvičení

✅ Interaktivní soft-skills workshopy

✅ Konzultace závěrečných prací a projektů

✅ Podporu v semestrálních projektech

✅ Stáže a mentoring

✅ Certifikované kurzy nejen finančního modelování, datové analýzy nebo fúzí a akvizic

✅ Doučování


Naše cíle sahají za hranice pouhé akvizice talentů – chceme šířit know-how a posouvat odbornou úroveň celé společnosti.
 

S kým spolupracujeme?

🤝 Ekonomická univerzita Bratislava

🤝 VŠE Praha – Fakulta podnikohospodářská a Fakulta mezinárodních vztahů

🤝 MUNI Brno – Ekonomicko-správní fakulta

Studentům nabízíme dlouhodobé brigády, ze kterých se často stane jejich první zaměstnání. A náš úspěšný roční Trainee program umožňuje absolventům, kteří to s bankovnictvím myslí opravdu vážně, získat zkušenosti na několika různých pozicích a učit se při tom od těch nejlepších.


Naši lidé na prvním místě

VÍME, ŽE NÁŠ ÚSPĚCH STOJÍ NA SPOKOJENÝCH A MOTIVOVANÝCH ZAMĚSTNANCÍCH. PROTO CHCEME, ABY SE U NÁS KAŽDÝ MOHL JAK ROZVÍJET, TAK NAJÍT ROVNOVÁHU MEZI PRACÍ A OSOBNÍM ŽIVOTEM. PODPORUJEME, STARÁME SE, NABÍZÍME NEJRŮZNĚJŠÍ BENEFITY. LIDSKY ŘEČENO SE SNAŽÍME, ABY NÁM SPOLU BYLO DOBŘE.

Management u vás 

Věříme, že otevřená komunikace, takzvaný Speak-up, je základ zdravé firemní kultury. Proto u nás má každý možnost říct nahlas, co si myslí – ať už jde o pracovní procesy, týmovou spolupráci nebo směřování celé firmy.

Abychom byli našim zaměstnancům co nejblíž, pravidelně pořádáme setkání s generálním ředitelem Jakubem Dusílkem a místopředsedou představenstva Slavomírem Beňou. Sdílíme strategické novinky, mluvíme otevřeně i o citlivých tématech a hlavně – odpovídáme na to, co zaměstnance opravdu zajímá.

 

Na well-beingu našich zaměstnanců nám záleží

Ve světě financí si uvědomujeme, že klíčem k úspěchu nejsou čísla, ale především lidé, kteří za nimi stojí. Proto se staráme nejen o kariérní růst, ale i pohodu a rovnováhu v osobním životě.



Well-being pro nás není jen moderní pojem, ale skutečná priorita. Nabízíme flexibilní pracovní dobu, možnost práce z domova, sportovní aktivity, relaxační zóny i psychologickou podporu.
 

Ikona Víte že

Víte, že…?

Všem zaměstnancům nabízíme bezplatnou psychoterapeutickou podporu? Stačí pár kliknutí a kdykoli, 24/7, se mohou spojit s odborníkem – diskrétně a z pohodlí domova.

Víme, že život někdy přináší těžké chvíle. Na našem intranetu tak najdou zaměstnanci speciální sekci věnovanou duševní pohodě. Nabízíme tipy, nástroje a inspiraci, jak pečovat o sebe i své blízké. Nechybí ani příběhy našich kolegů, kteří se otevřeně dělí o vlastní zkušenosti.

Organizujeme Dny zdraví – jak fyzického, tak duševního
Pořádáme inspirativní přednášky
Podporujeme cvičení a máme i běžecký klub
Zdravé pracovní prostředí je pro nás klíčové

 

Učení jako klíč k úspěchu 

Pokračujeme v budování kultury takzvané učící se organizace, kde je kontinuální rozvoj a sdílení znalostí přirozenou součástí každodenní práce. Díky tomu naplno využíváme firemní know-how a společně dosahujeme vynikajících výsledků. Jako jeden tým.

Za rok 2024 jsme strávili 43 636 hodin povinnými a 71 408 hodin dobrovolnými školeními.
 


Jaké jsou naše klíčové aktivity v oblasti rozvoje?

📈 Školení soft-skills pro posílení komunikačních a manažerských dovedností

📈 Certifikace a odborná školení v souladu s požadavky regulátora

📈 Podpora nástupců v jejich kariérním růstu

📈 Mentoring a koučink, rotace a stáže, stínování


A jaké jsou naše vzdělávací kapacity v číslech?

📌 80 aktivních interních lektorů, kteří školí přibližně 1 600 hodin ročně

📌 74 mentoringových dvojic pro individuální rozvoj zaměstnanců

📌 10 interních koučů, kteří podporují růst a výkon zaměstnanců

Nad rámec běžných školení nabízíme i specializované rozvojové programy pro vybrané skupiny zaměstnanců, ať už pro mladé talenty, identifikované nástupce na manažerské pozice či dle potřeb jednotlivých divizí.

Podporujeme kolegy s hendikepy 

Aktivně se věnujeme podpoře kolegů se zdravotním postižením a vytvářením inkluzivního pracovního prostředí. Naše centrály v Česku i na Slovensku jsou pro zaměstnance plně bezbariérové. Kolegové se zdravotním postižením zde mají k dispozici i bezplatná parkovací místa v garážích.

Když to zdravotní stav vyžaduje, nabízíme flexibilní pracovní podmínky – ať už jde o zkrácený úvazek nebo více práce z domova.

Víme, že některá zdravotní omezení nemusí být na první pohled vidět. Proto se snažíme naše kolegy vzdělávat o stereotypech a skrytých hendikepech. Školíme také manažery a spolupracujeme s externími partnery, abychom zajišťovali rovné příležitosti a bojovali proti diskriminaci.

 

Podívejte se na video

 

Myslíme i na kolegy na rodičovské dovolené 

I když jsou na mateřské nebo rodičovské dovolené, stále s nimi udržujeme kontakt. Připravili jsme pro ně speciální webové stránky s informacemi, novinkami a nabídkami práce, zveme je na setkání rodičů, inspirativní webináře a rodinné akce ve spolupráci s odbory. 
 

Když to práce dovolí, snažíme se rodičům usnadnit návrat do práce – ať už formou kratšího úvazku, práce z domova nebo flexibilní pracovní doby. Díky tomu se nám pracovně zapojuje 15 % rodičů dětí mladších 3 let.

Ikona Víte že

Víte, že…?

Návratnost rodičů je u nás přibližně 70 %?

Podívejte se na video

Pořádáme setkání rodičů
Program Stay Connected
Jako podpora jsou tu Parent Buddies
Máme Work & Play místnosti
Benefity

Podporujeme flexibilitu

  Víte, že…?

10 % našich zaměstnanců pracuje na zkrácený úvazek?

Práce z domova je u nás běžná praxe – kde to práce dovolí, může být až 2 dny v týdnu.

A pokud máte chuť, můžete si užít až 10 dní práce ze zahraničí.

Benefity, které oceníte každý den

Věříme, že spokojení zaměstnanci jsou klíčem k úspěchu. Proto nabízíme širokou škálu benefitů, které podporují nejen profesní růst, ale i osobní pohodu a rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem. Od finančních výhod a vzdělávacích programů přes nadstandardní volno až po sportovní a společenské akce – u nás si každý najde to své.

 

Plošné výhody

 

  • Plně hrazené stravenky ve výši 165 Kč
  • Zvýhodněné bankovní produkty
  • 36 dní volna
    • 5 týdnů dovolené
    • Narozeninové volno
    • Až 10 Sick Days
    • Až 8 dní regenerace
    • 2 dny na dobrovolničení
    • Věrnostní volno
  • Podniková chata v Malé Úpě
  • Knihovna

Flexibilní výhody

 

  • 20 000 benefitů bodů ročně. Výše benefitu roste spolu s loajalitou. Lze je využít například na:
    • Penzijní připojištění a životní pojištění
    • Jazykové kurzy a další vzdělávání
    • Kultura a sport
    • Dovolená a dětské tábory
    • Nadstandardní zdravotní péče
    • Lázeňské pobyty, zdravotní pomůcky
    • Nákupy v lékárně a optice

Ostatní výhody

 

  • Pracovní volno s náhradou mzdy
  • Specifické životní situace (životní i pracovní jubilea, narození dítěte, dárcovství, výpomoc v tíživé situaci)
  • Otcovská dovolená
  • Příspěvek na péči o dítě
  • Sabbatical
  • Vzdělávání (interní i externí školení)
  • Rodinné akce (Čarodějnice, Den dětí, Halloween, Mikuláš)
  • Sportovní akce a Multisport karta
  • Zájezdy
  • Slevové nabídky
  • Vánoční večírek

Nezapomínáme na naše seniory 

Naše spojení s kolegy nekončí odchodem do důchodu. Nabízíme jim:
 

  • Odchodné – zaměstnanci, kteří u nás odpracovali alespoň 5 let, získávají finanční podporu při odchodu do starobního, předčasného či trvalého invalidního důchodu
  • Příspěvek na stravování – v pražské centrále mohou senioři denně využívat stravenkový příspěvek, což jim zároveň poskytuje skvělou příležitost k setkávání s bývalými kolegy
  • Benefitní poukázky – každý rok jim věnujeme poukázky v hodnotě 2 500 Kč, které mohou uplatnit dle svých preferencí
  • Společná setkání – naše odbory pro seniory organizují každoroční setkání, a nechybí ani pozvánka na vánoční večírek či zaměstnanecké zájezdy
  • Výhodnější bankovní produkty – všechny zvýhodněné bankovní služby zůstávají našim seniorům bez omezení

Zkušenosti a přátelství přetrvávají – a my se snažíme, aby si naši bývalí kolegové užili tuto novou etapu života naplno.

 

Podporujeme LGBTQ+ komunitu

Snažíme se mezi zaměstnanci zvyšovat povědomí o problematice LGBTQ+ lidí prostřednictvím diskuzí se zástupci této komunity. V minulosti k nám zavítala právnička a zástupkyně iniciativy Jsme fér Adéla Horáková, Ester Janečková s neziskovou organizací Sbarvouven a lidskoprávní aktivista Kryštof Stupka.

 



Co je pro nás klíčové?

  •   Rovné příležitosti a bezpečné prostředí – Každý by měl mít možnost být sám sebou, bez obav z diskriminace. Vytváříme prostředí, kde se všichni cítí respektování a v bezpečí.
  •   Autenticita přináší výkon  Když lidé nemusí skrývat, kým skutečně jsou, mohou naplno využít svůj potenciál. Spokojený tým znamená lepší výsledky pro všechny.
  •   Bouráme bariéry – Předsudky mizí tam, kde se o nich otevřeně mluví.


Jsme tým, kde každý má své místo.

 

 

Naše ocenění

V UniCredit věříme, že rozmanitost, inkluze a rovné příležitosti jsou klíčem k úspěchu. Jsme hrdí, že naše úsilí bylo oceněno řadou prestižních titulů, které potvrzují náš závazek k férovému a podporujícímu pracovnímu prostředí.

 

UniCredit mezi lídry diverzity v Evropě pro rok 2025

Již čtvrtým rokem v řadě jsme získali ocenění "Europe´s Diversity Leaders" od Financial Times. Toto uznání potvrzuje náš dlouhodobý závazek k vytváření inkluzivního pracovního prostředí, kde má každý prostor růst a rozvíjet svůj potenciál.

 

 

Získali jsme Global EDGE Certification za rovnost a inkluzi

 

 

 

Již 4x v prestižním Bloomberg Gender-Equality Indexu

 

 

 

Jsme jedna z TOP 100 firem na světe v oblasti genderové rovnosti

 

 

 

Již 8 let patříme mezi nejlepší zaměstnavatele v Evropě

 

 

Dále jsme získali:

Ocenění za diverzitu a inkluzi roku 2024 v regionu EMEA

Ocenění za inkluzi a podporu LGBT+ komunity

Inkluzivní společnost roku 2023 (ocenění v rámci Rainbow Awards 2023)

Nejlepší LGBT+ síť zaměstnanců (ocenění v rámci Parks Diversity Index)

Premio Abraccio 2023 (ocenění v rámci Agedo Roma)

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo