Průvodce aplikací Smart Banking

PŘEHLED O PRODUKTECH

 

Během pár vteřin jste v obraze, kolik peněz máte k dispozici a kolik naopak musíte splatit.

Na obrazovce K dispozici vidíte na jednom místě své účty a na ně připojené platební karty. Celkový zůstatek svých účtů zjistíte v horní části obrazovky.

Stav svých kreditních karet a úvěrů můžete sledovat na obrazovce Ke splacení. Vždy máte informaci, kolik vám zbývá splatit.

Obrazovka Naspořeno vám ukazuje stav vašich spořících účtů a termínovaných vkladů. V její horní části vidíte celkovou naspořenou částkou.

Smart banking - Všechny karty v jedné peněžence

VŠECHNY KARTY V JEDNÉ PENĚŽENCE

Díky karetní peněžence máte okamžitý přehled o svých debetních i kreditních kartách. Do peněženky můžete vstoupit z hlavního menu nebo přímo z domovské obrazovky aplikace (ještě před přihlášením).

Na každé kartě vidíte svůj disponibilní zůstatek. Po kliknutí na „Poslední transakce“ se zobrazí přehled plateb provedených příslušnou kartou, ve kterém můžete libovolně filtrovat.

 

NOVINKA: Smart Banking vám nyní umožní aktivovat vaši debetní kartu bez zbytečného zdržování a vy s ní můžete hned poté zaplatit.

 

NOVINKA: Splácení vaší kreditní karty nikdy nebyla jednodušší. Vyberte kreditní kartu, zkontrolujte údaje pro splátku a potvrďte platbu během pár vteřin.

PLATBY SNADNO A RYCHLE

Se Smart Bankingem provedete tuzemskou platbu nebo konverzi mezi vlastními účty v různých měnách jednoduše a pohodlně.

Můžete si uložit šablony opakujících se plateb a usnadnit si tak jejich příští zadávání. Nebo můžete zopakovat provedenou platbu z transakční historie na účtu.

Máte možnost provést platbu naskenováním QR kódu nebo čárového kódu (funkce Skenuj a zaplať).

 

NOVINKA: Aplikace vám nyní umožňuje kompletní správu vašich trvalých příkazů – vytvořte, upravte, případně smažte trvalý příkaz s okamžitou platností.

 

Dobití kreditu mobilního telefonu zvládnete na pár kliků – stačí vyplnit telefonní číslo a částku.

Dluží vám kamarád za večeři? Ve Smart Bankingu vygenerujete QR kód s údaji potřebnými k platbě a pošlete mu ho např. přes SMS nebo What’s App.

Detailní info, jak v aplikaci zaplatit různými způsoby, naleznete v Průvodci aplikací na záložce Jak zaplatit.

OKAMŽITÁ INFORMACE O ZŮSTATKU

S funkcí Fast Check máte možnost si zobrazit zůstatek na vašich účtech a kreditní kartě i bez přihlášení do aplikace (Nastavení => Aktivovat Fast Check). Můžete si vybrat až 5 účtů a kreditních karet.

Po otevření aplikace stačí, když obrazovku aplikace potáhnete nahoru, a hned vidíte svůj disponibilní zůstatek. Zde můžete Fast Check případně opět deaktivovat.

Smart klíč

SMART KLÍČ

Součástí aplikace Smart Banking je i aplikace Smart klíč, která generuje jednorázové kódy pro přihlášení a podpis plateb v Online Bankingu a BusinessNetu a ověření identity při telefonické komunikaci s bankou. Do Smart klíče se dostanete z domovské obrazovky aplikace.

VÍTE, KDE NÁS NAJÍT

Ve Smart Bankingu naleznete důležité kontakty na zákaznickou linku a nonstop linku pro blokaci karet (obrazovka Služby, před přihlášením)

Pokud nás chcete navštívit, aplikace vám ukáže nejbližší pobočku a pomůže vás k ní dovést.

NOVÁ PLATBA

Pro zadání platby klikněte v hlavním menu na Platby nebo využijte Smart platbu – stačí když zatáhnete dolů obrazovku K DISPOZICI. Dostanete se na obrazovku NOVÁ PLATBA, kde si v horní části posunem zleva doprava vyberete účet, ze kterého chcete platbu odeslat. Vyplňte povinné údaje a klikněte na tlačítko "Další". Na příští obrazovce si zkontrolujte zadané údaje a potvrďte platbu PINem nebo otiskem prstu, resp. Face ID (u plateb do 5 000 Kč).

Jedete na dovolenou? Převeďte si peníze z vašeho korunového účtu na váš účet v cizí měně. Na obrazovce NOVÁ PLATBA v horní části vyberte jako odesílatele váš korunový účet, jako příjemce např. váš eurový účet. Pak už jen vyplňte částku, zkontrolujte údaje a dokončete převod zadáním PINu nebo otiskem prstu, resp. Face ID.

Pro opakující se platby si můžete jednoduše vytvořit šablonu. Na obrazovce KONTROLA ÚDAJŮ (těsně před potvrzením zadávané platby) zaškrtněte možnost „Uložit jako šablonu“, pojmenujte ji a uložte. Příště už se vám bude platba posílat snadněji.

Dále můžete zopakovat jakoukoli provedenou platbu z transakční historie na účtu. Na obrazovce NA ÚČTECH klikněte na svůj účet, čímž se dostanete do historie plateb. Zde už jen stačí klikem vybrat konkrétní platbu a na konci detailů platby kliknout na „Zopakovat platbu.

SKENUJ A ZAPLAŤ

Platbu můžete provést i naskenováním QR kódu, čárového kódu, složenky nebo jednotlivých údajů (jméno příjemce, číslo účtu, variabilní symbol atd.).

Stačí v menu kliknout na volbu Skenuj a zaplať a vybrat způsob skenování.

Pod možností „Vyfoť a zaplať“ se skrývá skenování QR kódu, čárového kódu nebo složenky.

Funkce „Skenovat pole samostatně“ vám umožní skenovat jednotlivé údaje potřebné k platbě např. z faktury.

Pokud máte QR kód uložený v telefonu, využijte možnost „Importovat z galerie fotek“.

Po naskenování kódu, resp. složenky je automaticky vyplněn formulář pro platbu a vám už stačí jen údaje zkontrolovat a platbu potvrdit.

GENEROVÁNÍ QR KÓDU

Dluží vám kamarád za večeři? Pošlete mu QR kód s údaji o vašem účtu a dlužné částce.

Klikněte na tři tečky v pravém horním rohu karty účtu a zvolte možnost Vytvořit PayCode.

Zadejte dlužnou částku a případně i další detaily (variabilní / konstantní / specifický symbol) a potvrďte tlačítkem „Vytvořit“. Okamžitě se vám zobrazí vygenerovaný QR kód.

Nakonec klikněte na tlačítko Sdílet a vyberte, zda chcete kód poslat kamarádovi přes SMS, What's App, Facebook nebo e-mail.

Trvalé příkazy

SPRÁVA TRVALÝCH PŘÍKAZŮ

Pro zobrazení trvalých příkazů klikněte v menu na ikonu „Trvalé příkazy“ (nezapomeňte, že menu je možné posouvat zleva doprava). Klikem na konkrétní trvalý příkaz zobrazíte jeho detaily.

Nový trvalý příkaz můžete vytvořit dvěma způsoby. 1) Přes tlačítko "Vytvořit nový trvalý příkaz" na obrazovce se seznamem trvalých příkazů; nebo 2) když v menu kliknete na "Platby" a na obrazovce NOVÁ PLATBA posunete 3x doleva 2. řádek.

Trvalý příkaz lze v aplikaci upravit i smazat – stačí na konkrétním příkazu zatáhnout doleva a objeví se možnosti "editovat" a "smazat". Veškeré úpravy provedené ve Smart Bankingu se okamžitě propíší do Online Bankingu.

DOBITÍ KREDITU MOBILNÍHO TELEFONU

Kredit si dobijete během pár vteřin přes volbu Dobíjení telefonu (v hlavním menu je nutné se posunout doprava).

Vyberte operátora, vyplňte telefonní číslo a dobíjenou částku a klikněte na tlačítko „Další“. Zkontrolujte zadané údaje a potvrďte dobití tlačítkem „Zaplatit“.

Podívejte se, jak jednoduše platit pomocí otisku prstu!

ÚČTY NA OBRAZOVCE „K DISPOZICI“

Na obrazovce K DISPOZICI získáte přehled o svých účtech a k nim připojených debetních kartách. Můžete sledovat disponibilní zůstatky jednotlivých účtu a v horní části obrazovky vždy vidíte celkový zůstatek na všech vašich účtech. Když kliknete na účet, zobrazí se jeho transakční historie, ve které můžete libovolně filtrovat.

Kliknete-li na tři tečky v pravém horním rohu karty účtu, dostanete na výběr z následujících možností:
- „Rozbalit“ zobrazí detailní informace o účtu
- „Sdílet“ vám umožní sdílet tyto informace přes SMS, What’s App, e-mail atd.
- Vytvořit PayCode“ slouží k vygenerování QR kódu (více na záložce Jak zaplatit)

Když kliknete na debetní kartu připojenou k účtu, dostanete se do její transakční historie, kde získáte přehled o provedených transakcích.

 

NOVINKA: Nyní si přes Smart Banking aktivujete svou debetní kartu za pár vteřin. Na obrazovce K DISPOZICI nejprve uvidíte svou novou nebo obnovenou debetní kartu se statusem „neaktivní“. Klikněte na tuto kartu a dostanete se do karetní peněženky, kde zvolte možnost „Aktivovat kartu“. Potom už jen vyplňte celé číslo vaší karty a datum její platnosti a aktivaci potvrďte PINem, otiskem prstu nebo Face ID. Kartu můžete začít okamžitě používat.

Kreditní karty a úvěry - Smart Banking

KREDITNÍ KARTY A ÚVĚRY NA OBRAZOVCE „KE SPLACENÍ“

Na obrazovce KE SPLACENÍ snadno zjistíte, kolik musíte splatit na vaší kreditní kartě a jaký je stav vašeho spotřebního úvěru nebo hypotéky. Pro detailní informace o kreditní kartě klikněte na tři tečky v pravém horním rohu karty a zvolte možnost „Rozbalit“. Zde se dozvíte, např. váš disponibilní zůstatek, výši minimální splátky, platnost karty, výši úrokové sazby atd. Kliknutím na obrázek kreditní karty se otevře obrazovka, na které lze klikem na „Poslední transakce“ zobrazit historii karetních transakcí, ve kterých můžete libovolně filtrovat.

 

NOVINKA: Svou kreditní kartu nyní splatíte na pár kliků. Na splátku kreditní karty se dostanete dvěma způsoby: 1) Zvolte kreditní kartu v karetní peněžence a klikněte na „Splacení kreditní karty“; nebo 2) klikněte v menu na "Platby" a na obrazovce NOVÁ PLATBA posuňte 4x doleva 2. řádek až na možnost "Splacení kreditní karty". Jako částka na splacení je automaticky vyplněna výše minimální splátky. Částku můžete měnit, nesmí však být nižší než minimální splátka. Můžete upravit i datum splatnosti. Dále už jen zkontrolujte údaje a potvrďte platbu otiskem prstu / Face ID / PINem.

SPOŘÍCÍ PRODUKTY NA OBRAZOVCE „NASPOŘENO“

Mějte přesnou představu o aktuálním zůstatku na vašich spořících účtech a termínovaných vkladech. Ve vrchní části obrazovky vidíte vaši celkovou naspořenou částku.

Při kliknutí na tři tečky v pravém horním rohu karty účtu, resp. termínovaném vkladu, jsou zobrazeny detailní informace k danému produktu.

TRANSAKČNÍ HISTORIE

Klikem na barevnou kartu účtu, debetní nebo kreditní karty zobrazíte historii plateb. Po otevření transakční historie se vždy zobrazí platby za poslední měsíc. Chcete-li zobrazit platby za delší časové období nebo za období omezené konkrétními daty, klikněte na symbol lupy. Lupa vás přesune na obrazovku s filtry, kde si můžete vybrat z přednastavených období týden / měsíc / 3 měsíce, můžete vyhledávat podle konkrétního data, částky  a nebo např. čísla účtu. Na účtech lze posunutím obrazovky s transakční historií vpravo vyfiltrovat odchozí a posunutím vlevo příchozí platby.

Detaily platby je možné zobrazit klikem na řádek s příslušnou platbou. U odchozích plateb snadno provedete stejnou platbu znovu volbou možnosti „Zopakovat platbu“ na konci detailu platby.

  • Mohu si Smart Banking někde nezávazně vyzkoušet?
    Ano, pokud si stáhnete aplikaci, můžete si spustit část Průvodce aplikací, který obsahuje ukázky všech dostupných funkcí.
  • Už využívám internetové bankovnictví Online Banking od UniCredit Bank. Mohu obě služby využívat současně?
    Ano, navíc ve Smart Banking můžete využívat pro opakované platby šablony uložené v Online Banking a naopak. Smart Banking tak rozšiřuje vaše možnosti rychle a pohodlně ovládat své účty opravdu vždy a všude.
  • Mám více účtů, můžu je ovládat prostřednictvím jedné aplikace?
    Ano, Smart Banking nabízí přehled o všech vašich účtech včetně úvěrových účtů a termínovaných vkladů.
  • Mohu službu využívat v zahraničí? Není to drahé?
    Ano, Smart Banking máte k dispozici i v zahraničí, kde má váš mobilní telefon připojení k internetu a datový roaming. Pro výhodné připojení lze využít také bezplatné veřejné wi-fi zóny, které v současnosti najdete ve všech velkých městech světa nebo na letištích, nádražích apod. Ušetříte tak za poplatky u vašeho operátora.
  • Co se stane, když budu Smart Banking využívat a pak si pořídím nový telefon? Budu moci ve využívání služby pokračovat?
    Pokud budete opět využívat přístroj s možností přístupu na internet, aplikaci vám na něj bezplatně aktivujeme – stačí zavolat na bezplatnou klientskou linku UniCredit Bank 800 14 00 14 nebo požádat o aktivaci v Online Banking.
  • Co mám dělat, když si změním mobilní telefonní číslo?
    Smart Banking je nezávislý na mobilním operátorovi, a proto vám bude fungovat i s novým telefonním číslem (novou SIM kartou). Doporučujeme však o této změně informovat banku pro případ budoucí aktualizace aplikace, která se provádí formou SMS zaslané na mobilní číslo uvedené při prvotní aktivaci.
  • Je využívání Smart Banking bezpečné?
    Ano, Smart Banking využívá nejmodernější způsob zabezpečení v podobě vestavěného bezpečnostního klíče (tokenu). Ten v každém časovém okamžiku generuje jedinečný časově omezený bezpečnostní kód, který chrání přihlášení do aplikace i odesílání transakcí do banky.
  • Co se stane, když mi někdo ukradne mobil nebo ho ztratím?
    Také v této nepříjemné situaci jsou vaše data i finance v bezpečí – díky bezpečnostnímu klíči (tokenu) vestavěnému přímo v aplikaci nemá bez vašeho PIN k vašim financím a účtu nikdo cizí přístup. Aplikaci lze následně bezplatně aktivovat i na váš nový přístroj. Bezpečnost je vždy plně zaručena.
  • Co se stane, když zapomenu vypnout Smart Banking?
    Z bezpečnostních důvodů se aplikace sama po 3 minutách automaticky vypne.
Spinning wheel animation

Loading