Průvodce aplikací Smart Banking

PŘEHLED O PRODUKTECH

 

Během pár vteřin jste v obraze, kolik peněz máte k dispozici a kolik naopak musíte splatit.

Na obrazovce  K dispozici vidíte na jednom místě své účty a na ně připojené platební karty. Celkový zůstatek svých účtů zjistíte v horní části obrazovky.

Stav svých kreditních karet a úvěrů můžete sledovat na obrazovce Ke splacení. Vždy máte informaci, kolik vám zbývá splatit.

Obrazovka Naspořeno vám ukazuje stav vašich spořících účtů a termínovaných vkladů. V její horní části vidíte celkovou naspořenou částkou.

VŠECHNY KARTY V JEDNÉ PENĚŽENCE

Díky karetní peněžence máte okamžitý přehled o svých debetních i kreditních kartách. Do peněženky můžete vstoupit z hlavního menu nebo přímo z domovské obrazovky aplikace (ještě před přihlášením).

Na každé kartě vidíte svůj disponibilní zůstatek. Po kliknutí na „Poslední transakce“ se zobrazí přehled plateb provedených příslušnou kartou, ve kterém můžete libovolně filtrovat.

PLATBY SNADNO A RYCHLE

Se Smart Bankingem provedete tuzemskou platbu nebo konverzi mezi vlastními účty v různých měnách jednoduše a pohodlně.

Můžete si uložit šablony opakujících se plateb a usnadnit si tak jejich příští zadávání.

Máte možnost provést platbu naskenováním QR kódu nebo čárového kódu (funkce Skenuj a zaplať).

Dobití kreditu mobilního telefonu zvládnete na pár kliků – stačí vyplnit telefonní číslo a částku.

Dluží vám kamarád za večeři? Ve Smart Bankingu vygenerujete QR kód s údaji potřebnými k platbě a pošlete mu ho např. přes SMS nebo What’s App.

Detailní info, jak v aplikaci zaplatit různými způsoby, naleznete v Průvodci aplikací na záložce Jak zaplatit.

OKAMŽITÁ INFORMACE O ZŮSTATKU

S funkcí Fast Check máte možnost si zobrazit zůstatek na vašich účtech i bez přihlášení do aplikace (Nastavení => Fast Check). Můžete si vybrat až 5 účtů.

Po otevření aplikace stačí, když obrazovku aplikace potáhnete nahoru, a hned vidíte svůj disponibilní zůstatek. Zde můžete Fast Check případně opět deaktivovat.

ONLINE BANKING KLÍČ

Součástí aplikace Smart Banking je i aplikace Online Banking klíč, která generuje jednorázové kódy pro přihlášení a podpis plateb v Online Banking a ověření identity klienta při telefonické komunikaci s bankou. Do Online Banking klíče se dostanete z domovské obrazovky aplikace.

VÍTE, KDE NÁS NAJÍT

Ve Smart Bankingu naleznete důležité kontakty na zákaznickou linku a nonstop linku pro blokaci karet (obrazovka Služby, před přihlášením)

Pokud nás chcete navštívit, aplikace vám ukáže nejbližší pobočku a pomůže vás k ní dovést.

NOVÁ PLATBA

Pro zadání platby klikněte v hlavním menu na Platby nebo využijte Smart platbu – stačí když zatáhnete dolů obrazovku K DISPOZICI. 

Dostanete se na obrazovku NOVÁ PLATBA, kde si v horní části posunem zleva doprava vyberete účet, ze kterého chcete platbu odeslat. Vyplňte povinné údaje a klikněte na tlačítko "Další".

Na příští obrazovce si zkontrolujte zadané údaje a potvrďte platbu PINem nebo otiskem prstu, resp. Face ID (u plateb do 5 000 Kč).

Jedete na dovolenou? Převeďte si peníze z vašeho korunového účtu na váš účet v cizí měně. Na obrazovce NOVÁ PLATBA v horní části vyberte jako odesílatele váš korunový účet, jako příjemce např. váš eurový účet. Pak už jen vyplňte částku, zkontrolujte údaje a dokončete převod zadáním PINu nebo otiskem prstu, resp. Face ID.

Pro opakující se platby si můžete jednoduše vytvořit šablonu. Na obrazovce KONTROLA ÚDAJŮ (těsně před potvrzením zadávané platby) zaškrtněte možnost „Uložit jako šablonu“, pojmenujte ji a uložte. Příště už se vám bude platba posílat snadněji.

SKENUJ A ZAPLAŤ

Platbu můžete provést i naskenováním QR kódu, čárového kódu, složenky nebo jednotlivých údajů (jméno příjemce, číslo účtu, variabilní symbol atd.).

Stačí v menu kliknout na volbu Skenuj a zaplať a vybrat způsob skenování.

Pod možností „Vyfoť a zaplať“ se skrývá skenování QR kódu, čárového kódu nebo složenky.

Funkce „Skenovat pole samostatně“ vám umožní skenovat jednotlivé údaje potřebné k platbě např. z faktury.

Pokud máte QR kód uložený v telefonu, využijte možnost „Importovat z galerie fotek“.

Po naskenování kódu, resp. složenky je automaticky vyplněn formulář pro platbu a vám už stačí jen údaje zkontrolovat a platbu potvrdit.

GENEROVÁNÍ QR KÓDU

Dluží vám kamarád za večeři? Pošlete mu QR kód s údaji o vašem účtu a dlužné částce.

Klikněte na tři tečky v pravém horním rohu karty účtu a zvolte možnost Vytvořit PayCode.

Zadejte dlužnou částku a případně i další detaily (variabilní / konstantní / specifický symbol) a potvrďte tlačítkem „Vytvořit“. Okamžitě se vám zobrazí vygenerovaný QR kód.

Nakonec klikněte na tlačítko Sdílet a vyberte, zda chcete kód poslat kamarádovi přes SMS, What's App, Facebook nebo e-mail.

DOBITÍ KREDITU MOBILNÍHO TELEFONU

Kredit si dobijete během pár vteřin přes volbu Dobíjení telefonu (v hlavním menu je nutné se posunout doprava).

Vyberte operátora, vyplňte telefonní číslo a dobíjenou částku a klikněte na tlačítko „Další“. Zkontrolujte zadané údaje a potvrďte dobití tlačítkem „Zaplatit“.

ÚČTY NA OBRAZOVCE „K DISPOZICI“

Na obrazovce K DISPOZICI získáte přehled o svých účtech a k nim připojených debetních kartách.

Můžete sledovat disponibilní zůstatky jednotlivých účtu a v horní části obrazovky vždy vidíte celkový zůstatek na všech vašich účtech.

Když kliknete účet, zobrazí se jeho transakční historie, ve které můžete libovolně filtrovat.

Kliknete-li na tři tečky v pravém horním rohu karty účtu, dostanete na výběr z následujících možností:
- „Rozbalit“ zobrazí detailní informace o účtu
- „Sdílet“ vám umožní sdílet tyto informace přes SMS, What’s App, e-mail atd.
- Vytvořit PayCode“ slouží k vygenerování QR kódu (více na záložce Jak zaplatit)

Když kliknete na kartu připojenou k účtu, dostanete se do její transakční historie, kde získáte přehled o provedených transakcích.

KREDITNÍ KARTY A ÚVĚRY NA OBRAZOVCE „KE SPLACENÍ“

Na obrazovce KE SPLACENÍ snadno zjistíte, kolik musíte splatit na vaší kreditní kartě a jaký je stav vašeho spotřebního úvěru nebo hypotéky. V horní části obrazovky vždy vidíte, kolik vám momentálně zbývá celkem splatit.

Pro detailní informace o kreditní kartě klikněte na tři tečky v pravém horním rohu karty a zvolte možnost „Rozbalit“. Zde se dozvíte, např. váš disponibilní zůstatek, výši minimální splátky, platnost karty, výši úrokové sazby atd.

Kliknutím na kreditní kartu se otevře obrazovka, na které lze klikem na „Poslední transakce“ zobrazit historii karetních transakcí, ve kterých můžete libovolně filtrovat

SPOŘÍCÍ PRODUKTY NA OBRAZOVCE „NASPOŘENO“

Mějte přesnou představu o aktuálním zůstatku na vašich spořících účtech a termínovaných vkladech. Ve vrchní části obrazovky vidíte vaši celkovou naspořenou částku.

Při kliknutí na tři tečky v pravém horním rohu karty účtu, resp. termínovaném vkladu, jsou zobrazeny detailní informace k danému produktu.

TRANSAKČNÍ HISTORIE

Klikem na barevnou kartu účtu, debetní nebo kreditní karty zobrazíte historii plateb.

Po otevření transakční historie se vždy zobrazí platby za poslední měsíc. Chcete-li zobrazit platby za delší časové období nebo za období omezené konkrétními daty, klikněte na symbol lupy.

Lupa vás přesune na obrazovku s filtry, kde si můžete vybrat z přednastavených období týden / měsíc / 3 měsíce, můžete vyhledávat podle konkrétního data, částky  a nebo např. čísla účtu.

Na účtech lze posunutím obrazovky s transakční historií vpravo vyfiltrovat odchozí a posunutím vlevo příchozí platby.

Detaily platby je možné zobrazit klikem na řádek s příslušnou platbou.

  • Mohu si Smart Banking někde nezávazně vyzkoušet?
    Ano, pokud si stáhnete aplikaci, můžete si spustit část Průvodce aplikací, který obsahuje ukázky všech dostupných funkcí.
  • Už využívám internetové bankovnictví Online Banking od UniCredit Bank. Mohu obě služby využívat současně?
    Ano, navíc ve Smart Banking můžete využívat pro opakované platby šablony uložené v Online Banking a naopak. Smart Banking tak rozšiřuje vaše možnosti rychle a pohodlně ovládat své účty opravdu vždy a všude.
  • Mám více účtů, můžu je ovládat prostřednictvím jedné aplikace?
    Ano, Smart Banking nabízí přehled o všech vašich účtech včetně úvěrových účtů a termínovaných vkladů.
  • Mohu službu využívat v zahraničí? Není to drahé?
    Ano, Smart Banking máte k dispozici i v zahraničí, kde má váš mobilní telefon připojení k internetu a datový roaming. Pro výhodné připojení lze využít také bezplatné veřejné wi-fi zóny, které v současnosti najdete ve všech velkých městech světa nebo na letištích, nádražích apod. Ušetříte tak za poplatky u vašeho operátora.
  • Co se stane, když budu Smart Banking využívat a pak si pořídím nový telefon? Budu moci ve využívání služby pokračovat?
    Pokud budete opět využívat přístroj s možností přístupu na internet, aplikaci vám na něj bezplatně aktivujeme – stačí zavolat na bezplatnou klientskou linku UniCredit Bank 800 14 00 14 nebo požádat o aktivaci v Online Banking.
  • Co mám dělat, když si změním mobilní telefonní číslo?
    Smart Banking je nezávislý na mobilním operátorovi, a proto vám bude fungovat i s novým telefonním číslem (novou SIM kartou). Doporučujeme však o této změně informovat banku pro případ budoucí aktualizace aplikace, která se provádí formou SMS zaslané na mobilní číslo uvedené při prvotní aktivaci.
  • Je využívání Smart Banking bezpečné?
    Ano, Smart Banking využívá nejmodernější způsob zabezpečení v podobě vestavěného bezpečnostního klíče (tokenu). Ten v každém časovém okamžiku generuje jedinečný časově omezený bezpečnostní kód, který chrání přihlášení do aplikace i odesílání transakcí do banky.
  • Co se stane, když mi někdo ukradne mobil nebo ho ztratím?
    Také v této nepříjemné situaci jsou vaše data i finance v bezpečí – díky bezpečnostnímu klíči (tokenu) vestavěnému přímo v aplikaci nemá bez vašeho PIN k vašim financím a účtu nikdo cizí přístup. Aplikaci lze následně bezplatně aktivovat i na váš nový přístroj. Bezpečnost je vždy plně zaručena.
  • Co se stane, když zapomenu vypnout Smart Banking?
    Z bezpečnostních důvodů se aplikace sama po 3 minutách automaticky vypne.
Spinning wheel animation

Loading