Bezpečné používání platební karty

Chraňte svou kartu před zneužitím!

UniCredit Bank věnuje ochraně Vaší platební karty maximální pozornost. Informujte se proto o způsobech jak zabezpečit Vaší kartu a využívejte aktivně služby, které Vám nabízíme.

Blokace platebních karet

Při ztrátě platební karty je nutné kartu ihned blokovat proti dalšímu použití. Pro blokaci karty kontaktujte Infolinku na +420 221 210 031.

Na Infolince kartu okamžitě zablokují proti dalšímu použití a domluví se s Vámi na vydání nové platební karty.

Pokud se chystáte na dovolenou a svou kartu necháváte doma, můžete si kartu zabezpečit proti zneužití a kartu na dobu dovolené zablokovat.

Pro dočasnou blokaci a následné odblokování vaší karty kontaktujte Infolinku na +420 221 210 031.

Blokace Vaší karty je provedena zdarma. Kontaktní údaje pro blokaci karet naleznete v HELP LINE kartičce.

Bezpečné placení na internetu a MO/TO platby

Z důvodu bezpečnosti jsou všechny platební karty uzamknuté pro platby na internetu nebo pro platby bez přítomnosti karty (například telefonické objednávky, tzv. MO/TO platby).

Pro otevření Vaší karty pro tento způsob placení kartou kontaktujte Infolinku na +420 221 210 031.

Všechny naše platební karty automaticky podporují 3DSecure zabezpečení karty.

Pro nejvyšší ochranu karty na internetu doporučujeme používat kartu pouze u internetových obchodníků, kteří podporují bezpečné placení na internetu 3DSecure.

Údaje potřebné pro platbu kartou na internetu a MO/TO platbu:

  • 16místné číslo platební karty
  • datum platnosti karty (MM/RR)
  • CVC2/CVV2 bezpečnostní kód (u podpisového proužku na zadní straně karty)
  • autorizační kód 3DSecure, v případě platby u 3DSecure internetového obchodníka

Otevření nebo uzamknutí Vaší karty pro platby kartou na internetu nebo MO/TO platby je zdarma.

 

Nastavení debetních karet

Použití platebních karet

  • vklad hotovosti do bankomatu UniCredit Bank

Většina bankomatů UniCredit Bank Vám nabízí službu vkladu hotovosti. Pro vklad v našich bankomatech Vám postačí debetní karta UniCredit Bank a zadání PIN. Vkládat hotovost lze pouze na korunový účet. Vložení hotovosti je jednoduché – průvodce na monitoru Vás povede. Při vkladu hotovosti přes bankomat jsou finanční prostředky připsány okamžitě.

  • výběr hotovosti v bankomatu

Hotovost lze vybrat z kteréhokoliv bankomatu v ČR nebo zahraničí označeného stejným logem, jaké je uvedené na Vaší platební kartě. Pro tuto transakci je vždy vyžadováno zadání PIN kódu.

Banka účtuje svým klientům, kteří vybírají hotovost z bankomatů pouze poplatek uvedený v platném Sazebníku UniCredit Bank.

Přirážka za použití karty v bankomatech

Pokud provedete výběr hotovosti z cizího bankomatu, může se stát, že Vám majitel bankomatu bude účtovat dodatečný poplatek za použití bankomatu.

O dodatečném poplatku by Vás majitel zařízení měl informovat na obrazovce bankomatu (např. jeho výše, název bankomatu majitele apod.) ve stejném jazyce, který jste si zvolili pro použití bankomatu.

Pokud nesouhlasíte s poplatkem, měli byste mít možnost výběr hotovosti zrušit. Nejedná se o poplatek účtovaný UniCredit Bank.

  • výběr hotovosti na pobočce – Cash Advance

Hotovost si můžete prostřednictvím karty vybrat také na pokladnách banky, na pracovištích jiných bank a ve směnárnách, které jsou označeny a nabízí tzv. službu Cash Advance. Vybíraná hotovost je vyplacena pouze v měně té země, ve které je služba poskytnuta.

  • výběr hotovosti u obchodníka - Cash Back

Cash Back je automatická služba, která spojuje pohodlné placení platební kartou za služby a zboží a výběr hotovosti. Při platbě kartou u obchodníka v ČR stačí požádat o vydání hotovosti.

Minimální hodnota realizovaného nákupu je 1 Kč.
Maximální částka výběru hotovosti je 3000 Kč.
Měna transakce pouze v českých korunách.
Vybraná hotovost se započítává do celkového limitu Vaší platební karty.

Cash Back Vám přináší dodatečné výhody:

  • možnost výběru hotovosti v místě, kde není bankomat nablízku
  • výběr zdarma u debetních karet a nebo za nízký poplatek u kreditních karet
  • u kreditních karet možnost bezúročného čerpání částky Cash Back až po dobu 45 dní
  • platba kartou u obchodníka v ČR i zahraničí

Platba kartou u obchodníka je prováděna zejména prostřednictvím elektronického terminálu nebo mechanického snímače tzv. imprinter. Při platbě je transakce zpravidla stvrzena zadáním správného PIN kódu, podpisem na účtence z terminálu a nebo přiložením bezkontaktní karty k bezkontaktnímu terminálu.

UniCredit Bank neúčtuje žádný poplatek za použití karty u obchodníka v ČR nebo v zahraničí.

Přirážka za použití karty u obchodníků


V některých zemích mohou obchodníci přidat přirážku za placení platební kartou k celkové ceně nákupu.

  • takový příplatek je na uvážení obchodníka a jeho výše nesmí přesáhnout náklady prokazatelně související s náklady obchodníka za přijímání platebních karet (např. telekomunikační poplatek apod.).
  • obchodníci jsou povinni oznámit výši příplatku držitelům karet předem, většinou prostřednictvím písemného oznámení umístěného u pokladny v obchodě.

Nejedná se o poplatek účtovaný UniCredit Bank.

  • platba kartou na internetu

Kartu používejte pouze na webových stránkách, které mají zabezpečený přenos dat (SSL protokol), v řádku adresy internetového prohlížeče se zobrazí https:// a ikona visacího zámku.

Při platbě kartou na internetu se zpravidla uvádí celé číslo karty, doba platnosti karty a bezpečnostní CVC2/CVV2 kód.

Nikdy neuvádějte PIN platební karty ani čísla účtů a bankovní hesla.

Všechny platební karty UniCredit Bank umožňují nejbezpečnější způsob placení kartou u internetových obchodníků prostřednictvím využití zabezpečení 3DSecure.

  • objednávka zboží, služby po telefonu nebo poštou

Pomocí karty si můžete objednat zboží a služby telefonicky nebo poštou (tzv. MO/TO platby). Je však nutné předem povolit transakce bez přítomnosti karty na Infolince. Před potvrzením objednávky vždy pečlivě zvažte, jestli je obchodník důvěryhodný, například zveřejňuje-li úplnou adresu, reklamační podmínky apod.


Doplňkové služby ke kartám

  • cestovní pojištění TRAVEL
  • Priority Pass

Priority Pass představuje nezávislý celosvětový program pro vstup do více než 600 VIP letištních salonků ve více než 100 zemích po celém světě, který nabízí zejména:

  • relaxační zóna jenom pro sebe s komfortním sezením v salonku
  • občerstvení, přístup k internetu a další služby pro spokojenost klienta
  • službu lze sjednat ke všem embosovaným platebním kartám

Vstupy do VIP letištních salonků, ve kterých můžete trávit chvíle při čekání na letadlo. Tento přístup je nezávislý na výběru letecké společnosti nebo třídy letenky. V případě zpoždění, zrušení letu nebo čekání na Váš let můžete využít klid a pohodlí salonku a věnovat se v něm práci nebo odpočinku. Nejaktuálnější seznam VIP salonků a Podmínky využívání služby  naleznete na adrese www.prioritypass.com

  • SMS a e-mailové zasílání zpráv

Zasílání SMS a e-mailových informací je doplňková služba, která Vám umožňuje mít aktuální informace o dění na vašem účtu a platební kartě.

  • zvyšte si bezpečnost Vašeho účtu a platební karty
  • e-mailové informace vždy zdarma, SMS informace zdarma dle typu osobního konta

Získejte aktuální informace formou SMS nebo e-mailem zejména o:

  • zůstatku na účtu
  • zaúčtovaných pohybech na účtu
  • provedených transakcích debetní kartou
  • Změna PIN kódu k platební kartě

Prostřednictvím sítě vkladových bankomatů UniCredit Bank si můžete zdarma změnit PIN kód. V případě, že aktivujete kartu, lze změnu PIN kódu provést až následující pracovní den po aktivaci. Platit kartou u obchodníka a vybírat hotovost z bankomatů je možné ihned po změně PIN kódu, vkládat hotovost přes bankomat nebo požádat o minivýpis však až následující pracovní den.

Užitečné dokumenty

  • Obchodní podmínky
  • Informace pro držitele platebních karet
  • Parametry služeb - karty