Bezpečné používání platební karty

Chraňte svou kartu před zneužitím!

UniCredit Bank věnuje ochraně Vaší platební karty maximální pozornost. Informujte se proto o způsobech jak zabezpečit Vaší kartu a využívejte aktivně služby, které Vám nabízíme.

Blokace platebních karet

Při ztrátě platební karty je nutné kartu ihned blokovat proti dalšímu použití. Pro blokaci karty kontaktujte Infolinku na +420 221 210 031.

Na Infolince kartu okamžitě zablokují proti dalšímu použití a domluví se s Vámi na vydání nové platební karty.

Pokud se chystáte na dovolenou a svou kartu necháváte doma, můžete si kartu zabezpečit proti zneužití a kartu na dobu dovolené zablokovat.

Pro dočasnou blokaci a následné odblokování vaší karty kontaktujte Infolinku na +420 221 210 031.

Blokace Vaší karty je provedena zdarma. Kontaktní údaje pro blokaci karet naleznete v HELP LINE kartičce.

Bezpečné placení na internetu a MO/TO platby

Z důvodu bezpečnosti jsou všechny platební karty uzamknuté pro platby na internetu nebo pro platby bez přítomnosti karty (například telefonické objednávky, tzv. MO/TO platby).

Pro otevření Vaší karty pro tento způsob placení kartou kontaktujte Infolinku na +420 221 210 031.

Všechny naše platební karty automaticky podporují 3DSecure zabezpečení karty.

Pro nejvyšší ochranu karty na internetu doporučujeme používat kartu pouze u internetových obchodníků, kteří podporují bezpečné placení na internetu 3DSecure.

Údaje potřebné pro platbu kartou na internetu a MO/TO platbu:

  • 16místné číslo platební karty
  • datum platnosti karty (MM/RR)
  • CVC2/CVV2 bezpečnostní kód (u podpisového proužku na zadní straně karty)
  • autorizační kód 3DSecure, v případě platby u 3DSecure internetového obchodníka

Otevření nebo uzamknutí Vaší karty pro platby kartou na internetu nebo MO/TO platby je zdarma.

 

Nastavení debetních karet

Použití platebních karet

  • vklad hotovosti do bankomatu UniCredit Bank

Většina bankomatů UniCredit Bank Vám nabízí službu vkladu hotovosti. Pro vklad v našich bankomatech Vám postačí debetní karta UniCredit Bank a zadání PIN. Vkládat hotovost lze pouze na korunový účet. Vložení hotovosti je jednoduché – průvodce na monitoru Vás povede. Při vkladu hotovosti přes bankomat jsou finanční prostředky připsány okamžitě.

  • výběr hotovosti v bankomatu

Hotovost lze vybrat z kteréhokoliv bankomatu v ČR nebo zahraničí označeného stejným logem, jaké je uvedené na Vaší platební kartě. Pro tuto transakci je vždy vyžadováno zadání PIN kódu.

Banka účtuje svým klientům, kteří vybírají hotovost z bankomatů pouze poplatek uvedený v platném Sazebníku UniCredit Bank.

Přirážka za použití karty v bankomatech

Pokud provedete výběr hotovosti z cizího bankomatu, může se stát, že Vám majitel bankomatu bude účtovat dodatečný poplatek za použití bankomatu.

O dodatečném poplatku by Vás majitel zařízení měl informovat na obrazovce bankomatu (např. jeho výše, název bankomatu majitele apod.) ve stejném jazyce, který jste si zvolili pro použití bankomatu.

Pokud nesouhlasíte s poplatkem, měli byste mít možnost výběr hotovosti zrušit. Nejedná se o poplatek účtovaný UniCredit Bank.

  • výběr hotovosti na pobočce – Cash Advance

Hotovost si můžete prostřednictvím karty vybrat také na pokladnách banky, na pracovištích jiných bank a ve směnárnách, které jsou označeny a nabízí tzv. službu Cash Advance. Vybíraná hotovost je vyplacena pouze v měně té země, ve které je služba poskytnuta.

  • výběr hotovosti u obchodníka - Cash Back

Cash Back je automatická služba, která spojuje pohodlné placení platební kartou za služby a zboží a výběr hotovosti. Při platbě kartou u obchodníka v ČR stačí požádat o vydání hotovosti.

Minimální hodnota realizovaného nákupu je 1 Kč.
Maximální částka výběru hotovosti je 3000 Kč.
Měna transakce pouze v českých korunách.
Vybraná hotovost se započítává do celkového limitu Vaší platební karty.

Cash Back Vám přináší dodatečné výhody:

  • možnost výběru hotovosti v místě, kde není bankomat nablízku
  • výběr zdarma u debetních karet a nebo za nízký poplatek u kreditních karet
  • u kreditních karet možnost bezúročného čerpání částky Cash Back až po dobu 45 dní
  • platba kartou u obchodníka v ČR i zahraničí

Platba kartou u obchodníka je prováděna zejména prostřednictvím elektronického terminálu nebo mechanického snímače tzv. imprinter. Při platbě je transakce zpravidla stvrzena zadáním správného PIN kódu, podpisem na účtence z terminálu a nebo přiložením bezkontaktní karty k bezkontaktnímu terminálu.

UniCredit Bank neúčtuje žádný poplatek za použití karty u obchodníka v ČR nebo v zahraničí.

Přirážka za použití karty u obchodníků


V některých zemích mohou obchodníci přidat přirážku za placení platební kartou k celkové ceně nákupu.

  • takový příplatek je na uvážení obchodníka a jeho výše nesmí přesáhnout náklady prokazatelně související s náklady obchodníka za přijímání platebních karet (např. telekomunikační poplatek apod.).
  • obchodníci jsou povinni oznámit výši příplatku držitelům karet předem, většinou prostřednictvím písemného oznámení umístěného u pokladny v obchodě.

Nejedná se o poplatek účtovaný UniCredit Bank.

  • platba kartou na internetu

Kartu používejte pouze na webových stránkách, které mají zabezpečený přenos dat (SSL protokol), v řádku adresy internetového prohlížeče se zobrazí https:// a ikona visacího zámku.

Při platbě kartou na internetu se zpravidla uvádí celé číslo karty, doba platnosti karty a bezpečnostní CVC2/CVV2 kód.

Nikdy neuvádějte PIN platební karty ani čísla účtů a bankovní hesla.

Všechny platební karty UniCredit Bank umožňují nejbezpečnější způsob placení kartou u internetových obchodníků prostřednictvím využití zabezpečení 3DSecure.

  • objednávka zboží, služby po telefonu nebo poštou

Pomocí karty si můžete objednat zboží a služby telefonicky nebo poštou (tzv. MO/TO platby). Je však nutné předem povolit transakce bez přítomnosti karty na Infolince. Před potvrzením objednávky vždy pečlivě zvažte, jestli je obchodník důvěryhodný, například zveřejňuje-li úplnou adresu, reklamační podmínky apod.


Doplňkové služby ke kartám

  • cestovní pojištění TRAVEL
  • Pojištění karet a osobních věcí Safe
  • celosvětový program Priority Pass Digital pro vstupy do letištních salonků
  • SMS a e-mailové zasílání zpráv

Zasílání SMS a e-mailových informací je doplňková služba, která Vám umožňuje mít aktuální informace o dění na vašem účtu a platební kartě.

  • zvyšte si bezpečnost Vašeho účtu a platební karty
  • e-mailové informace vždy zdarma, SMS informace zdarma dle typu osobního konta

Získejte aktuální informace formou SMS nebo e-mailem zejména o:

  • zůstatku na účtu
  • zaúčtovaných pohybech na účtu
  • provedených transakcích debetní kartou
  • Změna PIN kódu k platební kartě

Prostřednictvím sítě vkladových bankomatů UniCredit Bank si můžete zdarma změnit PIN kód. V případě, že aktivujete kartu, lze změnu PIN kódu provést až následující pracovní den po aktivaci. Platit kartou u obchodníka a vybírat hotovost z bankomatů je možné ihned po změně PIN kódu, vkládat hotovost přes bankomat nebo požádat o minivýpis však až následující pracovní den.

Užitečné dokumenty

  • Obchodní podmínky
  • Informace pro držitele platebních karet