BusinessNet Professional

BusinessNet Professional je bezpečné a uživatelsky příjemné internetové bankovnictví vytvořené s cílem uspokojit náročné potřeby firemní klientely.

Kompletní přehled služeb

Hlavní výhody

  • máte možnost ovládat své firemní účty odkudkoli, stačí Vám k tomu počítač nebo chytrý telefon s přístupem k internetu
  • ve firmě můžete rozdělit kompetence k ovládání účtů mezi své zaměstnance (příprava platebních příkazů versus jejich kontrola a podepisování)
  • v rámci jednoho uživatelského přístupu můžete spravovat účty více společností

Základní funkce

  • pořizování tuzemských platebních příkazů (okamžitá / standardní / expresní platba, žádost o inkaso, zjednodušený převod mezi vlastními účty, trvalý příkaz k úhradě, zmocnění k inkasu)
  • pořizování zahraničních platebních příkazů (standardní zahraniční platba, okamžitá / standardní SEPA platba, žádost o SEPA B2B inkaso, zjednodušená konverze mezi vlastními účty, trvalý příkaz k úhradě)
    V případě SEPA plateb je k dispozici služba ověření jména příjemce platby (VoP)

Verification of Payee (Ověření Příjemce Platby)

Co je Verification of Payee (VoP)?

Verification of Payee je služba, dostupná od října 2025, která při zadávání SEPA plateb (platby v EUR v rámci eurozóny umožní ověřit, zda zadané číslo účtu odpovídá skutečnému jménu příjemce. Tato funkce významně posiluje bezpečnost Vašich financí a zároveň pomáhá předcházet chybám při zadávání platebních údajů. 
 

Jak to funguje?

  • Při zadání SEPA platby vyplníte číslo účtu a jméno příjemce (povinné údaje). Systém provede automatickou kontrolu a porovná, zda údaje souhlasí. 

  • Ověřování jména příjemce se provádí okamžitě v průběhu zadávání platby, a tudíž nemá vliv na rychlost zpracování.

  • Systém je navržen tak, aby byl tolerantní k menším chybám, ale zároveň upozornil na výrazné nesrovnalosti, které mohou signalizovat chybu nebo rizikovou transakci.

  • Možné výsledky kontroly jsou: 

  • Shoda – zadané a skutečně evidované jméno příjemce odpovídají, platba proběhne bez upozornění (diakritika, velká/ malá písmena, speciální znaky, právní formy společnosti nejsou součástí hodnocení shody).

  • Částečná shoda – systém rozpozná drobné rozdíly a upozorní na ně (např. překlepy, záměna pořadí slov, apod). Zároveň se zobrazí správný název příjemce, platbu lze odeslat.

  • Neshoda – zadané jméno se výrazně liší od evidovaného názvu. Obdržíte doporučení ověřit údaje, avšak platbu může odeslat i přes nesoulad.
     

Jakých plateb se to týká?

  • Povinnost ověřovat shodu názvu příjemce s IBAN-em se týká bank v rámci eurozóny a platí pro okamžité i standardní SEPA platby. 

  • VoP pro hromadné platby z importovaných souborů bude k dispozici na vyžádání. 
     

Proč je to důležité?

  • Chrání před podvodnými převody – např. v situacích, kdy se útočníci snaží vylákat platbu na cizí účet.

  • Zvyšuje důvěru v bezpečnost platebního styku.

  • Pomáhá předcházet chybám při zadávání SEPA plateb.
     

Jsme jednou z mála bank, které to umí

Povinnost zavést VoP se aktuálně vztahuje pouze na banky v eurozóně. UniCredit Bank je jednou  z mála českých bank, které tuto službu klientům nabízí. Tím se řadí mezi inovátory v oblasti bezpečnosti plateb a posiluje pozici důvěryhodného partnera.

  • zadávání a změny termínovaných vkladů (včetně zobrazení jejich zůstatků)
  • načítání a zpracování tuzemských a zahraničních platebních příkazů ze souboru vytvořeného účetním systémem
  • zobrazení aktuálních zůstatků a historie transakcí
  • ovládání účtů více společností přes jeden uživatelský přístup
  • flexibilní nastavení podpisových oprávnění na úrovni účtu a uživatele
  • možnost vytvářet a sdílet s ostatními uživateli šablony platebních příkazů a databáze obchodních partnerů
  • archiv příkazů - historie autorizovaných (podepsaných) transakcí předaných bance ke zpracování
  • přístup k elektronickým výpisům z účtů UniCredit Bank, které lze pohodlně importovat do účetnictví
  • PDF archiv výpisů z účtů, které jsou shodné s papírovými výpisy zasílanými poštou
  • možnost nastavení zasílání informací o účtech a transakcích e-mailovou poštou nebo SMS zprávami
  • informace o platebních kartách
  • informace o cenných papírech
  • zasílání zpráv mezi bankou a uživatelem
  • personalizace služby - nastavení oblíbených stránek, preferovaného účtu, vlastní pojmenování účtů apod.
  • dostupná verze v anglickém jazyce

Pokročilejší funkce

  • Cash Management umožňuje zjišťovat souhrnné zůstatky na účtech ve více bankách v České republice i v zahraničí s možností přepočtu do zvolené měny
  • Trade Finance podporuje zadávání bankovních záruk, dokumentárních inkas a dokumentárních akreditivů
  • SWIFT služby MT940 a MT942 slouží k přijímání výpisů z jiných bank v České republice i ve světě