O bezpečnosti

UniCredit Bank klade nejvyšší důraz na zabezpečení svých služeb a využívá nejmodernější způsoby ověřené zkušenostmi a znalostmi celé skupiny UniCredit.

Zabezpečení produktů UniCredit Bank

Internetové bankovnictví

Přihlášení do internetového bankovnictví je podmíněno zadáním uživatelského čísla, které přiděluje banka a kódu z bezpečnostního klíče. Ten může mít podobu Online Banking klíče, SMS klíče či tokenu - kalkulačky. Způsob zabezpečení si volíte sami na pobočce při zřizování produktu. Kód z bezpečnostního klíče slouží k přihlášení do aplikace tzv. autentifikace i pro podepisování transakcí, autorizace. Přenos dat mezi bankou a Vaším počítačem je zabezpečený. Lze nastavit automatickou SMS nebo e-mailovou zprávu, které vás budou informovat o každém přihlášení do internetového bankovnictví. Samozřejmostí je nastavení denního limitu pro platby a automatické odhlášení z aplikace při delší době nečinnosti.


Smart Banking

Přístup a podpis plateb ve Smart Banking je chráněný s pomocí PIN. Aplikace se propojuje přímo s mobilním telefonem klienta, přičemž do něj nejsou ukládány žádné citlivé informace. Maximální částka poslaná přes Smart Banking nesmí překročit 50 000 Kč. Při tří minutové nečinnosti se aplikace sama odhlásí.

Infolinka

Podávání důvěrných informací nebo realizace požadavků uživatelů související s bezpečnostními prvky je striktně vázána na jednoznačné prokázání totožnosti volajícího prostřednictvím kódu z bezpečnostního klíče nebo sdělením speciálního hesla pro komunikaci s bankou.

Typy bezpečnostních klíčů

1. Online Banking klíč

Online Banking klíč mobilní aplikace, která generuje jednorázové, časově omezené kódy. Majitelé chytrých zařízení mohou získat Online Banking klíč stažením aplikace Smart Banking z Google Play nebo App Store. Ostatní mobilní telefony (s podporou Java) si stahují separátní aplikaci, jejíž odkaz zasílá banka formou SMS.

Online Banking klíč Vám doporučujeme:

  • zabezpečení je zdarma
  • zabezpečení máte vždy při sobě
  • máte 100% kontrolu nad transakcemi, které podepisujete
  • pokud často cestujete do exotických zemí, kde nemusí být SMS kód doručen včas.

2. SMS klíč

Kódy pro přihlášení a platby v Online Banking Vám budou doručovány prostřednictvím SMS. Při zvolení tohoto typu zabezpečení potřebujte emailovou adresu pro zaslání vstupního bezpečnostního kódu a číslo mobilního telefonu pro zasílání jednorázových SMS kódů.

SMS klíč Vám doporučujeme:

  • pobýváte převážně v ČR
  • chcete mít zabezpečení vždy při sobě a nechcete nosit další zařízení
  • odesíláte jednotlivé transakce, kdy SMS kód obsahuje i informace o dané transakci

3. Bezpečnostní klíč - kalkulačka

Přídavné zařízení ve tvaru kalkulačky, které aktivujete pomocí vlastního PIN a vygenerujete si kód pro přihlášení nebo podpis platby.

Bezpečnostní klíč - kalkulačku Vám doporučujeme:

  • pokud jste uživatel firemního účtu (majitel zaplatí jednorázový poplatek za token a má tak náklady za zabezpečení pod kontrolou)
  • při využívání telefonního bankovnictví Telebanking

Zásady bezpečné komunikace a ochrany dat

Dodržování jednoduchých pravidel Vám umožní bezpečně ovládat účty prostřednictvím produktů přímého bankovnictví a minimalizovat riziko zneužití Vašich osobních údajů neoprávněnými osobami.

Přihlašovací údaje, hesla, PIN

  • nikdy nesdělujte další osobě své bezpečnostní údaje (uživatelské číslo, heslo, PIN, bezpečnostní kód)
  • nenechávejte počítač či mobilní telefon bez dozoru, používejte zámky klávesnic a přístupové kódy k zařízení
  • vyvarujte se používání produktů přímého bankovnictví na veřejnosti, např. v dopravních prostředcích nebo v monitorovaných místnostech, např. v dohledu bezpečnostních kamer.
  • především při přihlašování dbejte na své soukromí a zkontrolujte, zda další osoby nemohou zaregistrovat Vaše přihlašovací údaje.
  • nepoužívejte přímé bankovnictví na počítačích, u kterých si nemůžete být jisti, zda na něm nejsou nainstalovány škodlivé programy, např. ve veřejných internetových kavárnách

E-mailové zprávy

  • banka nikdy nezasílá e-mailové zprávy s výzvou ke sdělení identifikačních údajů, hesel, PIN atd. Na takovéto výzvy nereagujte a informujte prosím Klientskou linku
  • otevírejte pouze důvěryhodné e-mailové zprávy od známých a očekávatelných odesílatelů
  • pokud se jeví e-mailová zpráva podezřele, je rizikové ji otevírat a pracovat s přílohami a odkazy

Internet

  • navštěvujte na internetu pouze známé a důvěryhodné stránky
  • vyvarujte se stahování neznámých souborů z internetu na počítač - mohou skrývat nebezpečné programy a viry.
  • pokud se Vám jeví přihlašovací obrazovka k produktům přímého bankovnictví jakkoli podezřelá, nepřihlašujte se a kontaktujte Klientskou linku
  • dbejte zvláštní obezřetnosti při používání otevřených bezdrátových sítí - důvěryhodnost Wi-Fi připojení je podmínkou

Aplikace v mobilním telefonu

  • na mobilní telefony instalujte pouze aplikace z oficiálních obchodů s aplikacemi

Viry

  • provádějte pravidelně kontrolu prostřednictvím antivirového programu.
  • program pravidelně aktualizujte
  • doporučujeme používat nejnovější verze antivirových programů, které mají implementovány i detektory škodlivého softwaru
  • zároveň doporučujeme na počítači používat firewall
  • chytré telefony (smartphony) a tablety by měly být vybaveny antivirovou ochranou

Operační systém, internetový prohlížeč

  • aktualizujte operační systém počítače pomocí bezpečnostních záplat případně pomocí aktualizačních balíčků vydávaných výrobcem
  • pravidelně také aktualizujte své programy, obzvláště důležité je aktualizovat internetový prohlížeč a tzv. zásuvné moduly (například přehrávač Flashe)
  • pro chytré telefony a tablety doporučujeme používat nejnovější verzi operačního systému, tzv. firmware, které výrobce pro zařízení oficiálně nabízí

Pravidelně kontrolujte zůstatky účtů a transakce například formou automaticky zasílaných SMS či e-mailových zpráv s příslušným obsahem.