Bezkontaktní platby

Bezkontaktní technologii podporujeme u níže uvedených typů platebních karet.

 

Debetní karty

Debit Mastercard, Debit Mastercard Partners, Debit Mastercard Cinestar, Debit Mastercard Gold, Mastercard Preference, Mastercard Business, Mastercard Gold Business, Mastercard Gold Charge.

Visa Professional, Visa Advantage, Visa Business, Visa Gold Business, Visa Platinum a Visa Infnite.


Od srpna 2020 produkty Visa Standard, Dětská karta, Partners, Cinestar a Premium, Visa Business Standard, Deposit, Professional a Premium.


Kreditní karty


Miles&More Gold, Visa Classic, Visa Gold, Visa Generali, Visa AXA CLUB, Visa AXA CLUB Partners.

Bezkontaktní platby patří mezi nejnovější způsob placení na terminálech u obchodníků.

Platba probíhá pouhým přiložením bezkontaktní platební karty na minimální vzdálenost od bezkontaktního platebního terminálu v obchodě, a máte zaplaceno.

Placení se tak pro vás stává rychlejším a pohodlnějším než kdykoliv předtím.

Jak poznám, že mám bezkontaktní kartu?

Bezkontaktní kartu poznáte podle tohoto symbolu na přední či zadní straně Vaší karty.

Výhody bezkontaktních plateb kartou

Rychle!
Platba bezkontaktní kartou je rychlejší než platba kontaktní kartou nebo platba v hotovosti. Bezkontatní platby u obchodníků vám tak zkracují dobu čekání u pokladen a tím šetří váš čas.
 
Jednoduše!
Zaplatíte snadno přiložením vaší bezkontaktní karty k platebnímu terminálu, který podporuje bezkontaktní placení. Navíc u nákupů do 500 Kč nezadáváte váš PIN kód a tím je pro vás nakupování jednodušší.
 
Pohodlně!
Nemusíte u sebe nosit hotovost. I malé částky zaplatíte jednoduše a rychle svou bezkontaktní kartou.
 
Bezpečně!
Bezkontaktní platební kartu nedáváte při platbě z ruky, a placení tak máte vždy pod kontrolou.

Při nákupu do 500 Kč není platba zpravidla ověřována PIN. Platby v hodnotě 500 Kč a více jsou vždy ověřovány zadánímvašeho PIN kódu.

Z bezpečnostních důvodů však můžete být kdykoliv vyzván k ověření platby PIN kódem i při nákupu do 500 Kč.
 
Kdekoliv!
Bezkontaktní kartou od UniCredit Bank můžete platit na standardních i bezkontaktních platebních terminálech, vybírat hotovost z bankomatů, vkládat hotovost na bankomatech naší banky nebo můžete platit za zboží a služby v internetových obchodech.

Kde bezkontaktní kartou zaplatím?

Platit můžete u všech obchodníků, kteří přijímají platební karty Mastercard nebo Visa v ČR i v zahraničí. Bezkontaktně u všech obchodníků, kteří jsou vybaveni bezkontaktními platebními terminály. Tito obchodníci jsou zpravidla označeni symboly bezkontaktního placení.

Pokud si nejste jisti, neváhejte se obsluhujícího personálu zeptat.

Obchodníky a terminály poznáte podle následujících symbolů:

Visa and MasterCard Paypass

 

 

 

 

Jak probíhá bezkontaktní platba?

Po převzetí vaší nové bezkontaktní karty je nutné bezkontaktní funkci nejdříve aktivovat, a to standardní transakcí se zadáním vašeho PIN kódu (např. výběrem z bankomatu nebo platbou u obchodníka – kartu vložíte do terminálu a platba bude ověřena zadáním vašeho PIN kódu).

Bezkontaktní platba je provedena přiložením bezkontaktní karty do bezprostřední vzdálenosti od platebního terminálu obchodníka (do 2 cm). Nemusíte se tak obávat, že bezkontaktní platba proběhne bez Vašeho vědomí.

Při nákupu bezkontaktní kartou do 500 Kč není potřeba zadávat k ověření platby váš PIN kód. Bezkontaktní platby v hodnotě 500 Kč a výš jsou ověřovány zadáním vašeho PIN kódu.

Pokud obchodník nemá bezkontaktní terminál, použijte vaši bezkontaktní kartu standardním způsobem, vy nebo obsluhující personál vložíte bezkontaktní kartu do terminálu a platba bude ověřena zadáním vašeho PIN kódu nebo podepsáním dokladu o platbě kartou dle podpisového vzoru uvedeného na zadní straně vaší karty.

Pokud bude bezkontaktní platba zamítnuta a jste si jisti, že máte dostatek peněz na účtu a nevyčerpaný denní limit, proveďte platbu pomocí čipu (zasunutím do terminálu). Bude třeba zadat PIN i při částce nižší než 500 Kč. Tím ověřujeme, že kartu používá správná osoba. Při dalších platbách již můžete plně využívat rychlosti a pohodlí bezkontaktního placení.

Je platba bezkontaktní kartou bezpečná?

Při dodržování pravidel bezpečného používání platebních karet je platba bezkontaktní kartou bezpečná.

Při ohrožení bezpečnosti vaší karty (ztráta, odcizení) svou bezkontaktní kartu zablokujete stejně rychle a kdykoliv jako standardní kontaktní kartu.

Při prvním použítí bezkontaktní karty vyžadujeme z bezpečnostních důvodů zadání vašeho PIN kódu a provedení standardní transakce (platba u ochodníka je provedena vložením karty do terminálu nebo výběr hotovosti z bankomatu). Ověřujeme tak doručení bezkontaktní karty do rukou oprávněného držitele.

Bezkontaktní platba probíhá vždy po přiložení karty na bezprostřední vzdálenost od platebního terminálu, a proto je nechtěná platba vyloučena.

Při bezkontaktním placení nedáváte kartu z ruky, a máte ji tak po celou dobu placení pod kontrolou.
 
Bezkontaktní platba nad 500 Kč je vždy ověřena zadáním vašeho PIN kódu.

Z bezpečnostních důvodů můžete být kdykoliv obsluhujícím personálem nebo přímo platebním terminálem vyzváni k provedení standardní platby se zadáním vašeho PIN kódu (vložení karty do terminálu). Tímto si ověřujeme, že je platební karta v rukou oprávněného držitele.

Nejčastější dotazy k bezkontaktním platbám od UniCredit Bank

Co dělat, když mi byla zaúčtována transakce, kterou jsem neprovedl?

Na nejbližší pobočce naší banky podejte písemnou žádost o reklamaci transakce, kterou prověříme a o způsobu vyřízení vás budeme písemně informovat. I v tomto případě platí doporučení, aby klient neautorizovanou nebo nesprávně provedenou transakci reklamoval bez zbytečného odkladu poté, co se o ní dozvěděl.

Co dělat v případě, že bezkontaktní platbu mou kartou nelze na platebním terminálu provést?

Pokud na platebním terminálu nelze provést platbu bezkontaktně, doporučujeme provést standardní (kontaktní) platbu, vložením vaší karty do platebního terminálu a zadáním vašeho PIN kódu.

Co pro mě znamená mít bezkontaktní kartu a jak ji mohu použít?

Nadále budete mít jednu kartu, která vám umožní všechny dosavadní způsoby použití – výběr hotovosti, platby u obchodníků a navíc bezkontaktní platby. Karty totiž zůstanou hybridní. To znamená, že budou obsahovat magnetický proužek, čip a nově také bezkontaktní čip umožňující bezkontaktní platbu.

Co když mi kartu někdo ukradne a zneužije ji?

Pokud vám zloděj ukradl kartu, je nutné ji co nejdříve zablokovat na Infolince banky +420 221 210 012. To platí pro všechny případy a jakýkoliv typ karty.

Co když mi kartu zkopírují podvodníci?

Karty s bezkontaktní technologií fungují jen na minimální vzdálenost od čtečky. Je tedy nepravděpodobné, aby k něčemu takovému došlo omylem nebo aby platbu podvodně provedla jiná osoba. V zahraničí nebyl po zavedení bezkontaktních karet zaznamenán nárůst počtu zneužitých karet.

Co když se mi stejná bezkontaktní platba provede dvakrát?

Dvojité načtení v rámci jedné transakce není technicky možné. I v případě, že přiložíte kartu v rámci jedné transakce k bezkontaktního platebnímu terminálu dvakrát, bude vám částka transakce naúčtována pouze jednou.

Dá se limit 500 Kč v České republice nějakým způsobem navýšit anebo naopak snížit?

Výše limitu pro bezkontaktní platby bez nutnosti zadání PIN kódu je pevně daná a nelze ji měnit. Je optimální jak z hlediska rovnováhy mezi pohodlím našich držitelů karet, tak i bezpečností. Výše limitu je platná pro území České republiky. Na území jiných států může být tento limit odlišný.

Dostanu od obchodníka účtenku při bezkontaktní platbě? Jak mám postupovat v případě reklamace takovéto platby?

U bezkontaktních plateb do 500 Kč bude vydána účtenka obchodníkem pouze na základě Vaší žádosti. U bezkontaktní platby ve výši 500 Kč a výše vám obchodník vydá účtenku automaticky. Platbu kartou můžete reklamovat i v případě, kdy nemáte k dispozici účtenku od obchodníka.

Jak poznám, že je moje karta bezkontaktní?

Bezkontaktní kartu poznáte podle symbolu bezkontaktních plateb na přední či zadní straně plastu karty.

Jak získám bezkontaktní kartu?

O bezkontaktní platební kartu můžete zažádat na kterékoliv naší pobočce.

Jaké částky mohu platit bezkontaktně?

Bezkontaktně bez zadání PIN kódu můžete platit do částky 500 Kč v rámci jedné transakce. Větší nákupy nad 500 Kč budete moci také zaplatit bezkontaktně, ale budete vyzváni k zadání PIN kódu.

Jaké mám nastaveny limity pro bezkontaktní platby a jakým způsobem je mohu měnit?

Pro bezkontaktní platby u obchodníků je stanoven transakční limit ve stejné výši jako u standardních (kontaktních) plateb u obchodníků.

Jsou s používáním bezkontaktní karty spojeny nějaké poplatky?

UniCredit Bank neúčtuje za platbu kartou u obchodníka žádné poplatky, stejně tak tomu je u bezkontaktních plateb provedených kartou od UniCredit Bank.

Kdy budu moci bezkontaktní kartu získat?

Nové karty MasterCard vydáváme novým klientům od července 2015. Nové karty Visa začneme vydávat od srpna 2015 Většina stávajících klientů bezkontaktní kartu získá po skončení platnosti jejich dosavadní karty. Pokud chcete bezkontaktní kartu získat před koncem platnosti stávající karty, můžete si o ni samozřejmě požádat.

Kdy musím při bezkontaktní platbě zadat PIN (případně podepsat účtenku)?

Bezkontaktní platby do 500 Kč jsou bez zadání PIN. U částek nad 500 Kč budete požádáni o zadání PIN, případně o podepsání účtenky.

Kdy uvidím všechny bezkontaktní platby ve svém internetovém bankovnictví?

Všechny bezkontaktní platby jsou zobrazovány v internetovém bankovnictví po jejich zaúčtování v transakční historii.

Může se stát, že někde zaplatím bezkontaktně omylem?

Při bezkontaktní platbě je nutné kartu k platebnímu terminálu přiložit do bezprostřední vzdálenosti (do 2 cm od terminálu), což znemožňuje přečtení karty jiným zařízením. Částka nákupu vám bude odečtena pouze jednou, a to i v případě, že byste kartu přiložili k terminálu vícekrát. Může se ale stát, že budete terminálem vyzváni k vložení karty a zadání PIN. Je to pouze z bezpečnostních důvodů, výše platby v tomto případě nehraje roli.

Proč musím první platbu novou bezkontaktní kartou provést standardním způsobem?

Abychom si mohli být jisti, že se platební karta dostala do správných rukou, je potřeba první platbu u obchodníka provést standardním způsobem. Zvyšujeme tak její bezpečnost.

Proč vlastně vydáváte bezkontaktní karty?

V současné době stále více klientů preferuje použití karty k placení malých částek. Ne ve všech případech je možné kartou zaplatit. Bariéry k použití karty mohou být různé – nechcete zdržovat ve frontě, někteří obchodníci požadují min. výši částky, kdy je možné zaplatit kartou, nebo obchodník karty vůbec neakceptuje.
To jsou hlavní důvody, proč přicházíme s bezkontaktní technologií, která vám umožní zaplatit malé nákupy do 500 Kč bez zadání PIN. Své každodenní nákupy tak můžete zaplatit rychle a jednoduše.

V čem je nová bezkontaktní karta lepší?

Jsou pro ni charakteristická tři slova – rychlost, bezpečnost a pohodlí. Bezkontaktní platební karta vám umožňuje vybírat hotovost z bankomatu, platit standardním způsobem (vložením karty do terminálu) i bezkontaktně (přiložením karty k terminálu).

V současné době mám kartu kontaktní, mohu ji vyměnit za bezkontaktní?

Kontaktní kartu vám vyměníme za bezkontaktní automaticky po skončení platnosti současné karty. Pokud si však přejete mít bezkontaktní kartu dříve, navštivte svého bankovního poradce, a karta vám bude vydána ještě před skončením platnosti karty stávající.

Zůstanou mi zachovány všechny způsoby použití mé standardní (kontaktní) karty?

Dosavadní způsoby použití karty zůstávají zachovány – bezkontaktní karta má magnetický proužek, čip a nově bezkontaktní čip umožňující bezkontaktní platbu. Kartu tedy můžete používat u všech obchodníků, vybírat hotovost z bankomatů, platit na internetu, tak, jak jste byli zvyklí doposud.