Jaké karty mohu přidat do služby Apple Pay?
Všechny debetní karty Mastercard a Visa vydané UniCredit Bank v České republice, vyjma Maestro karet a karet Visa Electron.
Služba Apple Pay je dostupná od 4.12.2019 také pro všechny kreditní karty Visa.
Je služba placení mobilem zdarma?
Za tuto službu banka neúčtuje žádný poplatek.
Musím mít v telefonu přístup k internetu, abych mohl platit Apple Pay?
Ne. Přístup k internetu potřebujete pouze, kdy kartu přidáváte do Apple Pay. Při dlouhodobém nepřipojení k internetu se ale může stát, že se platba správně neprovede. Proto doporučujeme se občas k internetu připojit, aby došlo k hladkému průchodu platby pomocí Apple Pay.
Jaké platby mohu provést pomocí Apple Pay?
Platby prostřednictvím Apple Pay můžete provádět na platebních terminálech, který přijímá bezkontaktní platby. Lze tak také zaplatit v mobilní aplikaci prodejce nebo e-shopu, pokud umožňují platby pomocí služby Apple Pay.
Co mám dělat, když mi nejde platit s Apple Pay?
Zkontrolujte, zda je karta v aplikaci Wallet aktivní a nastavena jako výchozí. Zkontrolujte datum platnosti karty. Pokud je karta po datu splatnosti, musíte novou kartu opětovně přidat do Apple Pay. V případě, že jste nebyli delší dobu připojeni k internetu, mohlo se stát, že nedošlo ke spárování platby. Je tedy nutné se opět připojit k internetu, aby došlo ke správnému spárování dalších plateb. Pokud máte stále potíže s placením Apple Pay, volejte na naši Zákaznickou linku +420 221 210 031.
Co mám dělat, když jsem zařízení ztratil nebo mi bylo odcizeno?
Zavolejte na naši Zákaznickou linku +420 221 210 031 a trvale nebo dočasně zablokujeme vaše karty vložené do Apple Pay. Také můžete aktivovat režim „Ztracen“ v části „Find iPhone“ na iCloud.com. Vaše plastové karty v peněžence, můžete nadále užívat, nebudou blokovány a nemůže dojít ani k jejich zneužití.
Při placení s Apple Pay po mně telefon vyžaduje autorizaci i u plateb pod 500 Kč.
Apple Pay vždy vyžaduje ověření platby a to dle zvoleného způsobu zabezpečení odemknutí vašeho telefonu ( PINem, otiskem prstu - Touch ID či Face ID).
Mohu s mobilem vybírat hotovost na bankomatu?
Ano, tuto službu zatím máme aktivní pouze na kartách Mastrcard. Pokud má bankomat bezkontaktní čtečku, můžete i vybírat. Bankomat po vás bude vyžadovat PIN, který je stejný jako na vaši plastové kartě. PIN zadáte na klávesnici bankomatu.
Během platby s Apple Pay mě terminál požádal o zadání PIN kódu
Ve výjimečných případech může terminál požádat o zadání kódu PIN. PIN na kartě přidané do Apple Pay je stejný jako na plastové kartě.
Uvidím transakce provedené s Apple Pay v historii transakcí?
Ano. Transakce uvidíte v internetovém bankovnictví nebo mobilní aplikaci Smart Banking i ve výpisu. Uvidíte je také v aplikaci Wallet.
Je možné přidat jednu kartu do několika mobilních zařízení?
Ano, stejnou kartu můžete přidat do více mobilních či dalších zařízení Apple. Maximální počet zařízení je 8.
Jak mohu přidat kartu do Apple Watch?
Po spárování aplikace Apple Watch s iPhone spustíte aplikaci Watch a vyberete položku "Wallet a Apple Pay". Potom vyberte možnost "Přidat kreditní/debetní kartu" a pokračujete v procesu přidávání karty. Během operace můžete být vyzváni k potvrzení operace jednorázovým SMS kódem.
Jak vymazat kartu z aplikace Apple Watch?
Můžete to udělat v prostředí aplikace "Watch" dostupné pro iPhone.
Vyberte ikonu "i", která symbolizuje informace. Vyjměte kartu ze seznamu dostupných karet.
Jak lze odstranit kartu z Apple Pay?
Můžete to udělat v aplikaci Wallet, a také na naší Zákaznické lince +420 221 210 031. Ve zvláštním případě můžete vymazat obsah zařízení (pomocí aplikace "Najít můj iPhone") na iCloud.com. Všechny karty přidány do služby Apple Pay budou v takovém případě ze zařízení odstraněny, i když je zařízení offline.
Když zablokuji dočasně nebo trvale plastovou kartu, budu moci platit službou Apple Pay, kde budu mít kartu přidanou?
Ne. Dočasnou nebo trvalou blokací plastové karty dojde i k blokaci karty nahrané v Apple Pay, tedy ani s Apple Pay (mobilem, hodinkami) nezaplatím. Jakákoliv změna na plastové kartě, má vliv i na kartu nahranou v Apple Pay.
Platba byla na platebním terminálu zamítnuta, ale při placení mi mobilní zařízení ukázalo, že byla dokončena. Byla platba uskutečněna, nebo ne?
Uživatel zařízení Apple může být informován o dokončené platbě bez ohledu na to, zda byla realizovaná nebo ne. Nejdůležitější je informace a potvrzení o platbě na platebním terminálu.
Mohu odstraněnou kartu Apple Pay znovu přidat do aplikace Wallet?
Ano, stejnou kartu můžete do služby Apple Pay přidat znovu.
Co je to výchozí karta?
Jedná se o přednastavenou kartu, kterou platíte s Apple Pay.
Je možné v aplikaci Wallet změnit výchozí kartu?
Ano. Posuňte kartu, kterou chcete platit, do horní části obrazovky. Bude se zobrazovat jako první na hlavní obrazovce v programu Wallet.
Co se stane, když aktualizuji nebo vyměním svůj telefon?
Aktualizace telefonu nemá vliv na karty Apple Pay v aplikaci Wallet. Pokud však vyměníte svůj telefon, je třeba karty znovu přidat do aplikace Wallet.
Jaké karty nepodporují službu Apple Pay?
Zatím službu Apple Pay nelze aktivovat u následujících karet:
- Mastercard Mileas&More Gold
- Mastercard Mileas&More Standard
- Visa Electron
- Maestro debetní karta